Het nieuwe Dagelijks bestuur is benoemd!

26 juni 2023

Op donderdag 22 juni is het nieuwe algemeen bestuur van waterschap Amstel, Gooi en Vecht benoemd. Wij als PvdA zijn trots op het goede resultaat van de onderhandelingen met de andere groene/progressieve partijen. Het akkoord heet waterkracht en heeft bijvoorbeeld als ambitie om over een paar jaar weer goede financiële reserves te hebben en het systeem waarmee we werken weer zo in te richten dat het innen van belasting weer correct wordt uitgevoerd. Ook kijken we naar het zo goed mogelijk behandelen van Dieren en hun leefomgeving: zo zorgen we dat ook de Dieren in ons waterschap het goed hebben. De waterkwaliteit moet zo hoog mogelijk zijn op zo veel mogelijk plekken, maar van sommige wateren weten we al dat we daar de KRW niet gaan halen. We focussen vooral op het halen van een zo hoog mogelijke waterkwaliteit waar dat het minst moeilijk is. Dit is nodig omdat we financieel krap zitten in het waterschap, maar toch schoon water willen. En op de genoemde manier gaan we dat bereiken. Het doel is om financieel weer gezond te worden en het water zo schoon te maken dat het haalbaar is, maar ook niet te moeilijk. We willen weer vooruit kunnen kijken in plaats van achter de financiële feiten aan lopen: daarom heet het akkoord van PvdA, Water Natuurlijk en PvdD ook waterkracht. Met kracht naar een groene, duurzame toekomst kijken. Namens de PvdA gaan Simon Deurloo en Bea de buisonjé dit doen samen met Sander Mager, Jennifer Bloemberg-Issa en Arjan van Rijn, zij gaan het akkoord uitvoeren namens de andere coalitiepartijen. Wij bij de PvdA denken dat dit geweldige akkoord geweldige resultaten gaat opleveren!