Voorgestelde coalitie AGV

24 april 2023

De verkiezingsuitslagen zijn al een tijdje binnen: in waterschap Amstel, Gooi en Vecht is de PvdA de grootste partij geworden met 6 zetels met daarna Water natuurlijk, PvdD en de VVD. De PvdA mocht als grootste partij een verkenner aanstellen en dat is gelukt! Egbert de Vries is de verkenner geworden. Na een serie goede gesprekken is de verkenner tot de conclusie gekomen dat de PvdA, Water Natuurlijk, PvdD met hun verkiezingsprogramma’s ideologisch erg dicht bij elkaar liggen, Deze partijen gaan de komende periode gesprekken met elkaar voeren om te komen tot een mooi akkoord, maar zullen daar ook andere partijen bij uitnodigen op concrete thema’s. Dus de voorgestelde coalitie van de verkenner is: PvdA, Water natuurlijk, PvdD en fractie ongebouwd. De fractie ongebouwd is een belangrijke partner voor het landelijke gebied waar grote opgaven liggen. Bestuurskracht is ook belangrijk criterium volgens de verkenner. De fractie ongebouwd heeft een dagelijks bestuurder die de afgelopen periode erg goede resultaten heeft geboekt. Belangrijk omdat er een grote opgave ligt in het landelijk gebied: Arjan van Rijn. Hij is een boer die de stad kan verbinden met het landelijk gebied. Wij van de PvdA hopen dat deze coalitie van progressieve partijen en kundige mensen van het landelijk gebied zal lijden tot een stabiel, groen en financieel stabiel waterschap. Of dat in deze combinatie zal lukken is nog heel even spannend, maar we gaan ervoor!