Kan water links of rechts zijn?

Door Bea de Buisonjé op 7 januari 2023

Kan water links of rechts zijn?

Steevast krijg ik de vraag waarom je voor de PvdA moet stemmen in het Waterschap. Kan water links of rechts zijn? Het water zélf is natuurlijk niet rechts of links. Maar er is wél links waterbeheer.

Zeker als water schaars is, ziet de PvdA in het Waterschap toe op een eerlijke verdeling. Ook mag de manier waarop we het water nu gebruiken niet ten koste gaan van toekomstige generaties. Bijvoorbeeld door meer zorg te hebben voor planten en dieren.

Iedereen moet op gelijke manier kunnen beschikken over schoon water en kunnen rekenen op bescherming tegen wateroverlast. Ook als je niet in staat bent om daaraan mee te betalen.

Mijn conclusie is dat we op een sociale en eerlijke manier met ons water moeten omgaan. Ik ga daar in de komende periode voor zorgen.
Dus steun de PvdA in het Waterschap.

Bea de Buisonjé
Lijsttrekker PvdA Waterschap Amstel, Gooi en Vecht

Bea de Buisonjé

Bea de Buisonjé is Dagelijks Bestuurder van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht. “We leven in een zeer uitdagende tijd. Het water staat ons in het grootste deel van ons waterschap letterlijk en figuurlijk aan de lippen. Dat maakt dat we de komende jaren voor belangrijke keuzes zullen komen te staan.  Ik vind het mooi om