Here Comes the Flood in Zuidoost

Door Stephano Stoffel op 31 mei 2022

Op het plein voor het station Bijlmer staat een serie billboards met foto’s erop van de kunstenaar/fotograaf Rem van den Bos. Hij heeft opstellingen gefotografeerd van modellen die op een ladder staan die aangeven hoe hoog het water komt als er geen dijken zouden zijn. In prachtige rode kostuums om ook de urgentie te benadrukken. De foto’s zijn genomen op verschillende plaatsen in West-Nederland, ook in Amsterdam.

Ter gelegenheid van deze tentoonstelling hield Pakhuis de Zwijger in Zuid-Oost een bijeenkomst waar naast Rem van den Bos, ook Dirk de Jager van  bestuurder stadsdeel Zuidoost, Bea de Buisonjé en Stephano Stoffel het woord voerden.

Bea en Stephano benadrukten dat de PvdA het belangrijk vindt dat alle bewoners van ons waterschap weten wat het betekent om onder zeeniveau te wonen. Klimaatverandering en dus ook de bedreiging van het water, komt door ons handelen. Daarin kan iedereen zijn rol pakken. We zijn er trots op dat het waterschap Amstel, Gooi en Vecht een subsidieregeling heeft voor als je iets wil doen om meer water vast te houden.

Overigens verhuist de tentoonstelling per 1 juni naar Amsterdam Nieuw West, bij het Van Eesteren Museum aan het Sloterplas. Daar zal de tentoonstelling twee maanden staan.

Bea de Buisonjé en Stephano Stoffel

Stephano Stoffel